Вівторок, 21.11.2017, 11:11    
Ви увійшли як | Група "Гості" | RSS Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід






Головне меню



Категорії розділу
Початкова школа [11]
Розробки уроків та виховних заходів, проведених вчителями початкових класів
Образотворче мистецтво [2]
Математика [2]
Українська мова [2]
Українська література [3]
Правознавство [1]
Англійська мова [2]
Географія [1]
Фізика [4]
Заняття з національно-патріотичного виховання [18]
Навчальні заняття (уроки, сценарії, виховн заходи тощо) з питань національно-патріотичного виховання
Біологія, природознавство [1]











тест скорости интернета

Ставище

Каталог файлов


Головна » Файли » Методична скарбничка » Початкова школа

Урок літературного читання у 2 класі на тему " Оповідання про світ дитинства", учитель Смірнова Н.О.
[ Викачати з сервера (519.9Kb) ] 22.04.2017, 15:18

Навчальний предмет: літературне читання

Розділ:Твори українських письменників

Тема:Оповідання про світ дитинства

Тип уроку: комбінований

Смірнова Наталія Олексіївна

Вчитель початкових класів Розкішнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи - К. :Видавничий дім «Освіта», 2011 зі змінами 2016-20 р.

Тема.СОВІСТЬ У ЛЮДИНІ — ГОЛОВНЕ.

Мета: вдосконалювати техніку свідомого, виразного читання; вчити аналізувати, переказувати прочитані твори, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати кращі людські якості: чесність, порядність, доброту, щедрість.

Матеріал до уроку. Всеволод Нестайко «Руденький». Презентація.

 

Хід уроку

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1 Вправи для розвитку дихання Слайд 2

• «Задми свічку»;

• «понюхай квіточку»;

• «пий чай із блюдця»;

• «подми на кульбабку»;

• «насос»;

• «годинник».

3 Робота над чистомовкою Слайд 3

Ку-ку-ку, ку-ку-ку! — сидить пташка на сучку!

 Ки-ки-ки, ки-ки-ки! — посадили огірки!

Ко-ко-ко, ко-ко-ко! — люблю свіже молоко!

2.Робота над скоромовкою Слайд 4
Їжак та їжаченя
Їздять по гриби щодня.
Їжачиха помагає —
Сироїжки їм збирає.

-Прочитати з різною інтонацією. (розповідна, запитальна, з подивом)

3 Гра «Блискавка» Слайд 5

Доброта, чесність, терпимість, працелюбність, людяність.

4 Робота над прислів'ями Слайд 6,7

— Прочитайте прислів’я. Поясніть його зміст.

— Якому з прочитаних у попередньому завданні слові відповідає прислів’я?

 (Від теплого слова і лід розмерзає. Доброта)

IV.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—Сьогодні ми ознайомимося з творчістю українського письменника, казкаря Всеволода Нестайка. Прочитайте біографічну довідку (с. 118). Слайди7,8

—Які зі згаданих творів вам знайомі?

V.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ В. НЕСТАЙКА «РУДЕНЬКИЙ»

1.Робота над заголовком оповідання

Гра «Мікрофон»

—Прочитайте заголовок і пофантазуйте, про що йтиметься в оповіданні.

Гра «Бджілки»

Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі.

—Чи сподобалося вам оповідання?

—Назвіть дійових осіб оповідання.

2.Словникова робота Слайд 9

Пильно інколи тим часом

Тицьнув поплескав хочеться

Зойкнула помилився майданчик

Похапливо усміхнувся справжній

Читання слів: повільно, з прискоренням, швидко, скоромовкою. Пояснення незрозумілих слів.

Довідкове бюро Слайд 10

Дременути — швидко побігти, тікаючи від кого-небудь або доганяючи кого-небудь.

Тицьнув — тут: швидко віддав.

3.Читання тексту «ланцюжком»

—З якою інтонацією слід читати слова руденького хлопчика? (Невпевнено, тихо, сором’язливо)

—Чиї слова слід читати впевнено, повчально, спокійно? (Дідуся)

Фізкультхвилинка

4.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

—Хто грався на майданчику? Хто і чим пригостив дітей?

—Що зробив із цукеркою чорнявий хлопчик? А дівчинка та руденький хлопчик?

—Чому дременув чорнявий хлопчик? Як дівчинка відреагувала на образу?

—Якою була поведінка руденького? Прочитайте.

—Чому він «швидко пішов геть»?

—Хто похвалив руденького хлопчика? Прочитайте.

—Чому він не може бути поганим?

—Який висновок зробив дідусь?

—Які слова передають головну думку оповідання?

—Яка якість обов’язково має бути в справжньої людини? (Доповнення «па-вутинки».)

5.Читання уривка тексту за особами (розмова руденького хлопчика і дідуся)

6.Складання характеристики дійових осіб

—Хто з дійових осіб оповідання вам сподобався? Хто — ні? Чому?

—Кого ви жалієте?

—Скажіть, хто який? Слайд 11

7.Гра «Читає Незнайко»

Учитель читає речення, замінюючи деякі слова. Учні мають помітити помилку, прочитати речення правильно.

8.Робота в группах Слайд 12

—Вибрати із тексту:

1-шагрупа — слова — назви предметів.

2-гагрупа — слова — назви ознак.

3-тягрупа — слова — назви дій.

9.Гра «Упізнай героя» Слайд 13

—До слів — назв дій доберіть назву предмета (дійової особи).

Тицьнув, вихопив, дременув — ... (чорнявий хлопчик).

Зойкнула, скривилась, заплакала — ... (дівчинка).

Тицьнув, подивився, пішов, спинився, почервонів, зітхнув — ... (руденький хлопчик).

Сидів, бачив, усміхнувся, сказав, поплескав — ... (Дідусь).

VI.ПІДСУМОК УРОКУ

—Чого вчить оповідання над яким сьогодні працювали?

—З кого із героїв оповідання слід брати приклад?

—З ким хотіли би товаришувати — з чорнявим чи з руденьким хлопчиком? Чому?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Стисло переказувати оповідання.

 

Література:

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи - К. :Видавничий дім «Освіта»,2011зі змінами 2016-20р

Літературне читання: підр. Для 2 кл./ О.ЯЧ.Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012

Н.О.Ковальчук, А.І.Настенко, А, О, Рудакова «Усі уроки літературного читання», 2кл., книга скачана з сайтуhttp://e-kniga.in.ua, Видавнича група «Основа» - «Електронні книги», Харків, 2013.

 

 

Категорія: Початкова школа | Додав: Yes
Переглядів: 47 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


















Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Сайти учнів школи